Projektujemy fabularną grę edukacyjną! – wyzwania, problemy i najważniejsze cele.

Informacje o projekcie

Opis projektu

Podczas webinaru omówione zostaną zagadnienia związane z projektowaniem skutecznej gry szkoleniowej/edukacyjnej tak, aby z jednej strony spełniała ona swoje dydaktyczne cele, a jednocześnie nie stała się produktem jedynie „gropodobnym”, który tylko grę udaje.

Zaproponowane zostanie podejście, według którego głębokie zrozumienie i poszanowanie świata gier jest niezbędne, aby stworzyć e-learningowy produkt, który będzie wywoływał podobny poziom zaangażowania jak popularne gry video.
Za przykład posłuży Coffee Noir – fabularna gra przeglądarkowa osadzona w realiach powieści kryminalnej, z szatą graficzną nawiązującą do klasycznych komiksów. Gra przekazuje wiedzę z zakresu prowadzenia przedsiębiorstwa i negocjacji handlowych. To bardzo szeroki zakres wiedzy i przekazanie jej formie spójnej gry fabularnej było nie lada wyzwaniem. Jednak również w przypadku innych tematów czy innych zagadnień, możliwe jest opracowanie zwartej fabuły i wybór takiej formy prezentacji gry, aby już na pierwszy rzut oka zachęcała ona odbiorców.

Podczas tego webinaru omówimy kilka dobrych praktyk oraz niebezpiecznych pułapek, których powinniśmy unikać podczas projektowania gry edukacyjnej.