01. Jak angażować uczestników szkoleń w korporacji?

Kiedyś dawno elearning miał na sobie opończę innowacji i dużo łatwiej było zaangażować ludzi do tego, żeby w szkolenia klikali nawet jeśli zakopaliśmy je gdzieś w przepastnych LMS-ach. Powiew innowacji porównywalny z tym, co obserwujemy dzisiaj w przypadku sztucznej inteligencji, czy wirtualnej rzeczywistości niósł uczestników przez kolejne ekrany z przyciskami “Dalej” i “Wstecz”. Dzisiaj się już tak nie da, bo sam elearning to już nie wszystko. Trzeba napracować się przed szkoleniem, po nim i w jego trakcie.

W pierwszym odcinku Letniej Szkoły eLearningu rozmawiamy z Przemkiem Kędzią (LLidero) o tym jakie znamy sposoby na zaangażowanie pracowników w szkolenia korporacyjne, które realizowane są online.


Linki z odcinka

  1. Przykład angażującego szkolenia A Gender Story

Pięć sposobów na budowanie zaangażowania

Czar nowości minął więc w odcinku zastanawiamy się jak metodycznie podejść do tematu zaangażowania. Niestety całość tego rozwiązania jest dość nudna, metodyczna. Taka trochę praca u podstaw, ale… to działa.

  1. Zapewniamy adekwatność szkolenia do potrzeb uczestników.
  2. Promujemy szkolenie w organizacji i dbamy o bardzo dobrą komunikację (np. prowadzimy kampanię komunikacyjną offline – plakaty, naklejki, ulotki)
  3. Nadajemy szkoleniu pewien poziom obowiązkowości. W sposób nieformalny i formalny komunikujemy to, że szkolenie jest ważne. Pokazujemy znaczenie szkolenia dla organizacji.
  4. Przygotować się jako organizacja do rozwiązania konkretnego problemu, który zaadresowany jest przez szkolenie, a do tego konieczne jest zaangażowanie organizacji.
  5. Zbudowanie programu motywacyjnego dla konkretnej grupy, który musi być oparty o metody działające w tej grupie (np. dostępność szkolenia w konkretnym czasie, połączenie go z systemem nagród, wpięcie szkolenia w roczny plan rozwojowy).

Sponsorem Letniej Szkoły eLearningu w 2019 jest SPEEXX