Poznaj metody, narzędzia i techniki projektowania e-learningu. Dwudniowe praktyczne warsztaty pozwolą Ci zdobyć praktyczne umiejętności i teoretyczne podstawy projektowania (Instructional Design) szkoleń wykorzystujących nowoczesne technologie.
Poznaj metody, narzędzia i techniki projektowania e-learningu. Dwudniowe praktyczne warsztaty pozwolą Ci zdobyć praktyczne umiejętności i teoretyczne podstawy projektowania (Instructional Design) szkoleń wykorzystujących nowoczesne technologie.
Zwiększenie efektywności wykorzystania sprawdzonych metod analizy i projektowania programów szkoleniowych opartych o e-learning i blended learning.
Cele szczegółowe:
Po ukończeniu kursu uczestnik będzie w stanie:
Artykuły i materiał video wprowadzające do szkolenia, ćwiczenia indywidualne, dyskusje w grupach, przykłady z życia, demonstracje elektroniczne, inspiracja (teoria) poparta licznymi przykładami z życia, warsztaty, plan działań wdrożeniowych.
Szkolenie realizowane jest w formie blended learning z największym udziałem warsztatów, podczas których uczestnicy podzieleni na grupy projektowe pracują nad konkretnym projektem szkolenia online przechodząc przez wszystkie etapy projektowania (zgodnie z różnymi modelami) począwszy od analizy potrzeb i tworzenia persony, poprzez definiowanie mierzalnych i zorientowanych biznesowo celów szkoleniowych, a kończywszy na dostarczeniu kluczowych elementów szkolenia w postaci storyboardu.
Profil uczestnika
Osoby mające potrzebę stworzenia efektywnego programu szkoleniowego lub pojedynczego szkolenia wykorzystując nowoczesne technologie (elearning).
Efektywna realizacja działań projektowych. Zapewnienie efektywnej komunikacji w projektach szkoleniowych. Przygotowanie do pracy z dostawcami szkoleń online.
Narzędzia
Briefing star. Persona. Learning Battle Cards. Action Mapping. ARCS. ADDIE. SAM.
Zarejestruj się
Wprowadzenie
1. Wprowadzenie do projektowania szkoleń online
– Czym jest projektowanie?
– Specyfika projektowania szkoleń online
– Typowe modele projektowe
– Analiza przykładów szkoleń w kontekscie modeli projektowych
– Uwarunkowania projektowe
– Typowe narzędzia projektowania
2. Analiza informacji i definiowanie celów
– Zbieranie informacji
– Analiza treści
– Struktura szkolenia
– Środki przekazu
– Cele
3. Projektowanie informacji i interakcji
– Przekazywanie informacji
– Obiekty uczące
– Typy interakcji
– Komunikacja
– Narzędzia zewnętrzne
3. Wpływ projektanta na stronę wizualną
– Interfejs użytkownika
– Użyteczność
– Dostępność
4. Sprawdzanie rezultatów
– Testy online
– Narzędzia oceniania
– Ocena rzeczywista
5. Planowanie ewaluacji
6. Rola projektanta w kontekście tworzenia szkoleń
Indywidualne konsultacje mające na celu rozwiązanie potencjalnych trudności.